Se opslag
Nyhedsbrev februar 2023
Nyhedsbrev februar 2023
Nyhedsbrev oktober 2022
Så lakker sæsonen mod enden - men hvilken ende :-)
Søndag den 30. oktober kl. 8.30 serveres der kaffe og rundstykker i have 15. Derefter kan der mostes æbler i have 11 - og kl. 10.00 er der standerstrygning - og udlevering af havepræmier til de vindende haver.
Bagefter er der frokost. Bemærk at tilmelding til både morgenmad og frokost er overskredet.
Og så skal vandforbruget aflæses - alle bedes sikre adgang til brønde og ure - og bestyrelsen vil gerne have et par hjælpere til opgaven.
Nyhedsbrev juni 2022
NorthSide
Med udsigt til NorthSide
Så er der kun en uge til NorthSide - og den går ikke helt upåagtet hen - heller ikke for os.
Arrangørerne har sendt nogle dessiner til os - se her
Al parkering på Rugholmvej er altså forbudt - undtaget område for handicapparkering - se kort her
HF1934’s medlemmer kan fortsat benytte foreningens p-plads - men vi indskærper reglen om, at gæster ikke kan benytte disse - da vi forudser trængsel. Og for at hindre desperate festivalgængere i at søge pladsen, lukker vi bommene onsdag morgen. Lukket - men ikke låst. Husk at lukke efter jer, når I kører ind eller ud.
Der er fire scener på festivallen - den ene meget tæt på os - men heldigvis ikke den mest støjende. Se opbygningen af området her: https://www.facebook.com/northsidefestival/videos/553276402957489
Lad os håbe, vejret bliver godt og at det hele forløber godt.
Standerhejsning aflyst!! :(
OBS Vand Lukkes Onsdag kl.07:30
Nyhedsbrev Marts 2022
Vandet er igen åbnet
Vandet lukket
På grund af vandskade i have 34 er vandet lukket og de går i gang med at pumpe vandet her om om en time og vv er tilkaldet men han kan først kom til når vandet er væk. Hilsen Raza tlf. 28362886
Generalforsamling Kredsen 2021
Århus Kredsen afholder Generalforsamling 28 september kl.18:30
Hf1934 har som sædvanligt 5 pladser.
Som noget nyt vil vi gerne høre fra jer medlemmer, om der er nogle som kunne tænke sig at komme afsted ?
Hvis vi er flere end 5 , som gerne vil afsted, tager vi i fællesskab en snak herom og finder en løsning.
SEND EN MAIL PÅ HAVEFORENING1934@GMAIL.COM HVIS DU ØNSKER AT DELTAGE ! skriv gerne begrundelse for ønsket om deltagelse. SENEST PÅ FREDAG D.10 SEPTEMBER KL.12.
Vi arbejder i EDB afdelingen på at få offentligtgjort Kredsens regnskab og forslagne til kredsen GF. Heriblandt et spændende forslag fra jeres formand.
Vh Bestyrelsen hf1934
TIRSDAG den 28.september 2021 kl. 18.30 - Scandic Vest
Kolonihaveforbundets Århuskreds
d. 28. august 2021
Indledning ved kredsformand Teddy Steen Juhl - herunder godkendelse af kredsrepræsentantskabsgeneralforsamlingens forretningsorden - valg af 1 dirigent, samt nedsættelse af stemmeudvalg.
FORSLAG TIL DAGSORDEN:
1, KREDSBESTYRELSENS BERETNING - v/kredsformand Teddy Steen Juhl
2. ÅRSREGNSKAB for år 2020- v/Kredskasserer Carl Otto Christiansen
3. INDKOMNE FORSLAG - (skal ifølge vedtægterne være indsendt inden 15.januar)
Forslag fra haveforeningen 1934’s formand
Forslag fra haveforeningerne Marienlyst, Sølyst og 1934.
Forslag fra haveforeningen Grænsen.
4. BUDGET FOR ÅR 2021 v/Kredskasserer Carl Otto Christiansen
5. OPLYSNINGER FRA BYGGEUDVALGET v/Byggeudvalgsformand Lene Andreassen
6. VALG:
a. BESTYRELSESMEDLEM FOR 1 ÅR.
Afgående JOHNNY ERIKSEN, ”Engvang” genopstiller ikke grundet sygdom.
b. 1 BESTYRELSESMEDLEM FOR 3 ÅR.
Afgående PETER GAARD SØRENSEN "MOSEVANG".
c. 1 BESTYRELSESSUPPLEANT FOR 3 ÅR
Afgående LENE ANDREASEN ”1934”.
d. 1 BESTYRELSESSUPPLEANT FOR 3 ÅR
Afgående RASMUS AMSTRUP ”SOLVANG”
e. 1 REVISOR FOR 2 ÅR.
Afgående BENTE GREGERSEN
f. REVISORSUPPLEANT FOR 2 ÅR.
Afgående ANNE MARIE LANGKILDE
7. EVENTUELT
FORSLAG TIL: Forretningsorden for Århuskredsens Generalforsamling for repræsentantskabet 28. september 2021
Kolonihaveforbundets Århuskreds
1. Efter generalforsamlingens godkendelse af sin forretningsorden, under kredsformandens ledelse, vælges 1 dirigenter, samt nedsættes et stemmeudvalg på 3 medlemmer.
2. Dirigenten fordeler selv arbejdet med at lede generalforsamlingens forhandlinger.
3. Sekretæren har ansvaret for, at arbejdet med skriftligt referat, som båndoptagelse af forhandlingerne sker.
4. Taletiden er under punkternes behandling 5 minutter.
Dog kan der indrømmes forslagsstilleren længere taletid, første gang forslagsstilleren har ordet til den konkrete sags behandling.
Efter dirigentens skøn, kan delegerede få ordet til en kort bemærkning, maksimalt 2 minutter.
5. Udover de delegerede, kan dirigenten, hvis han skønner det rimeligt, give ordet til eksempelvis konsulent.
Denne kan i givet fald kun udtale sig om en konkret sag og maksimalt i 3 minutter.
6. Anmodning om taletid skal fremsættes skriftligt til dirigenten med angivelse af navn og forening.
Alle indlæg skal afgives fra talerstolen.
Talerne får ordet i den rækkefølge de begærer det.
Ønskes et ændringsforslag fremsat, til et under behandling værende forslag, skal ændringsforslaget fremsættes skriftligt overfor dirigenten.
7. Afstemning skal foregå ved tydelig markering med deltagerkort fra den enkelte plads.
Stemmeudvalget foranlediger at resultatet optælles, og afgives skriftligt til dirigenten og sekretæren.
Dirigenten meddeler derpå generalforsamlingen resultatet af afstemningen med angivelse af stemmetal, samt om forslaget er vedtaget eller forkastet.
8. Hvis kredsvedtægterne kræver det, skal der finde skriftlig afstemning sted.
Stemmeudvalget forholder sig som angivet i vedtægten. Ved skriftlig personafstemning skal der på stemmesedlen skrives et antal forskellige navne, svarende til antallet af de personer, der skal vælges.
9. Alle vedtægtsændringer træder i kraft straks efter vedtagelsen.
I alle tvivlsspørgsmål, om forståelse eller fortolkning af denne forretningsorden, træffes afgørelsen endeligt af dirigenten.
Generalforsamling for repræsentantskabet 28. september 2021
Kredsrepræsentantskabsgeneralforsamlingen afholdes på Scandic Vest, Rytoften 3, 8210 Århus V.
Århuskredsen er i år vært med 2. stk. smørrebrød pr. person.
Hvis man ønsker at spise med er det vigtigt at I tilmelder jer på vedlagte tilmeldingskupon eller sender en mail til Århuskredsen med antal af personer. E-mailadresse: kredsenaarhus@gmaiI.com da vi skal bestille smørrebrød efter det antal der ønsker at spise med til kredsrepræsentantskabsgeneralforsamlingen.
TILMELDINGEN SKAL VÆRE KREDSEN 1 HÆNDE SENEST SØNDAG DEN 12. september.
klip klip klip klip klip
TILMELDINGSKUPON TIL SMØRREBRØD.
Generalforsamling for repræsentantskabet 28. september 2021
Tilmeldingen skal være kredskontoret i hænde senest søndag den
12. september.
HAVEFORENINGEN:
Forsinket nyhedsbrev Juli.
Nyhedsbrev for juli 2021 i HF 1934
Bestyrelsen har netop holdt sit sidste møde inden sommerferien.
Der var især 2 vigtige punkter på mødet til drøftelse.
For det første bestyrelsens påbud til 3 haver om at rette op på havens tilstand, og generende larm fra fester.
For at tage det sidste først er der flere haveejere, som har følt sig generet af høj musik og festlarm. Ifølge Ordensreglementet er høj musik ikke tilladt. Naturligvis må man holde fest, hvis man f.eks fejrer et bryllup eller en rund fødselsdag eller lign. Dog bør man annoncere i god tid og være meget bevidst om at tage hensyn til sine naboer. Det gælder i endnu højere grad ved spontan fester. Man bør oplyse et mobilnummer, så man er let at komme i kontakt med, hvis støjniveauet bliver for generende for andre i foreningen. På denne måde kan vi alle være her.
Det andet vigtige emne var bestyrelsens henvendelse til 3 haver om forsømte haver.
Bestyrelsen er naturligvis ikke interesseret i at skabe utryghed eller splid. Vi har således henvendt os til 3 haver, hvor det var oplagt, at de var meget forsømte. De 3 haver fik 2 uger til at påbegynde en genopretning, og alle 3 haver gik straks igang. Det har således ikke været nødvendig at tage yderligere skridt.
Endelig er der havevandring torsdag den 15. Juli kl. 16, hvor Bo og Jørgen tjekker havestier. Alle er velkomne til at deltage.
Med en ønsket om en god sommer i HF 1934
Bestyrelsen
Nyhedsbrev Sep. 2021
Nyhedsbrev september 2021 i HF 1934
Bestyrelsen har afholdt møde tirsdag den 31. August.
Onsdag den 8. September fra kl. 18. vil der være en mini arbejdsdag.
Vores nye skilte skal monteres på træplader og sættes op.
Det er også tid til den årlige aflæsning af vand. Den vil også finde sted denne aften. Det er vigtigt, at haverne ikke er aflåste, så vi kan komme ind til brøndene.
Der vil være pizza og øl og vand til de fremmødte.
Bestyrelsen håber på en hyggelig aften men godt fremmøde.
Flere har efterspurgt container.
Traditionen tro kommer der container den 1. Lørdag i oktober.
I år bliver det den 2. Oktober og containeren er åben fra kl. 9.30.
Containeren er som- sædvanligt- til haveaffald og grene.
Derimod ikke til byggeaffald eller trykimprægneret træ.
Som noget nyt medtager containeren et læs muld, som aflæsses på
P-pladsen. Mulden er til fri afbenyttelse, idet bestyrelsen regner med, at man har øje for, at der skal være muld til alle i foreningen.
Endelig skal det nævnes, at det er på høje tid, at de få der mangler at klippe hæk, får det gjort nu!
Øvrigt fra mødet vil kunne læses, når referatet for septembermødet er lagt på hjemmesiden.
Bestyrelsen for HF 1934
Havevandring , Arbejdsdag 11 Juli, Præmiehaver
Der sker ting og sager i den lille forening .
Vi vil gerne afholde en arbejdsdag, da vi har nogle hængepartier : Stakit ved skraldespandende. Ukrudt i hækken på fællesgrunden samt ukrudt på parkeringspladsen. Og vi kan sikkert finde nogle flere ting, hvis vi bliver mange til at løse opgaverne.
Dette foregår kl.10 d.11 Juli. på fællesgrunden. Der vil være sodavand, øl og pølser , når vi har gjort os fortjente til det.
Årets præmiehaver bliver nomineret af sidste års vindere. Dette foregår i disse dage og senest søndag :)
Lørdag den 19. Juni gik Bo og Jørgen havevandring for at tjekke ukrudt i stier og ved hække.
Generelt havde de fleste holdt hække og stier fint. Nogle stykker kunne godt stramme lidt op, og så er der omkring 9 haver, som i løbet af denne uge vil få mail om at få ordnet deres havestier, da der slet ikke her var fjernet ukrudt i lang tid.
Vi kan kun opfordre til at man løbende fjerne ukrudt langs sin grund og minde om, at man skal fjerne ukrudt til midten af stien. Gør man det, kræver det minimalt arbejde.
Eftersom veje og stier står for at blive ordnet, vil vi først tjekke igen efter, at vejprojektet er færdiggjort.
Mvh Bestyrelsen
ps. I løbet af de næste par dage kommer der referat fra GF og Bestyrelsesmøderne op her på siden.
Nyhedsbrev og nyt fra Fællesgrundsudvalget
Nyhedsbrev juni 2021
Bestyrelsen har konstitueret sig og holdt sit første møde.
Konstitueringen blev som følgende:
Martin fortsætter som formand
Bo fortsætter som næstformand
Natascha er kasserer
Jørgen er sekretær
Reza er medlem
Johannes er 1. Suppleant
Kirsten er 2. Suppleant
Martin H er 3. Suppleant
Den nye bestyrelsen er ikke kommet godt i gang med havevandringerne. Den første blev fastsat til den 5. Juni. Desværre fik bestyrelsen ikke lige koordineret, så der var ikke nogen havevandring.
Det beklager vi naturligvis og strammer op! Denne sæson er Jørgen ansvarlig for vandringerne og allerede på lørdag den 19. Kl 12, går han en runde. Der er ingen forventning om, at de mange, som ordnede stier til den 5. skal gøre det igen. De få, som ikke har fået det gjort, kan nå det inden lørdag.
Det kunne jo være skønt, hvis alle stier var ordnet.
For en god ordens skyld, behøver hække ikke at være klippet endnu.
Så lige en løftet pegefinger. Forrige weekend blev der flittigt fløjet med drone. Det skal ikke gentage sig, da det er ulovligt at flyve ind over andres haver.
Nyt Fra fællesgrundsudvalg
Tirsdag den 8/6 afholdte det nye Fællesgrundsudvalg høring omkring ideer og nye tiltag til Fællesgrund samt sti ved søen. Det var et godt og konstruktivt møde. Fællesgrundsudvalget vil nu forsøge at indtænke ideerne og inputs til en fremtidig handlingsplan.
Vejarbejde uge 25
Jeg har fået lovning på at vejarbejdet påbegyndes uge 25.
Derfor anbefaler vi at vejen og parkeringspladsen ikke bruges fra søndag aften d.20 juni. kl.22 og frem til vejarbejdet er fuldført..
Vejarbejde Udskydes!!!
Som en af mine naboer sagde “Fucking irriterende” men…
Vores vejmand er sådan set klar til at gå igang, men han er afhængig af en underleverandør, som skal lave drænarbejdet. Denne underleverandør er forsinket . Pt. Kender vi ikke en dato , men i vil høre noget herinde så snart vi kan gå igang..
VEJEN OG PARKERINGSPLADSEN ER ÅBEN
Aktiviteter
VIGTIGT havevandring og afspærring af vej og parkeringsplads
Tak for en veloverstået generalforsamling.
Bestyrelsen har nu fået dato for hvornår vejen skal repareres og det starter d. 10. juni og varer ca. indtil d. 16. juni.
For at sikre at stierne er I bedst mulig stand, vil vi gå årets første havevandring d. 5. juni, hvorfor alle skal have fjernet ukrudt i deres hæk, senest kl. 12 d. 5. juni.
Alle biler skal være fjernet senest kl. 20 d. 9. juni, da de ellers vil blive lukket inde, når vejen spærres af. Selv hvis man ikke skal bruge sin bil i perioden bedes man fjerne den, så parkeringspladsen kan blive ordnet.
DER ER OBSERVERET MANGE ROTTER I VORES FORENING
På baggrund af de mange rotter, har bestyrelsen kontaktet kommunen og er allerede i gang med at få iværksat bekæmpelse af rotterne. Indtil vi har fået styr på problemet opfordrer vi til at der slet ikke fodres fugle, af nogen slags.






